Itálie | Vatikán aneb ztratila jsem se!, Den 3

11:46:00


Další deník z cest je tu. Tentokrát poslední část z Vatikánu.

Ráno je jako každé jiné. Hned od rána zpívají ptáci, sluníčko svítí a horko už pomalu ale jistě sílí. Je tu poslední den v Itálii. Dnes máme na plánu Vatikán a poslední kousek Říma.
Zastavujeme na zastávce Aganina a jedeme opět metrem. Metrem jedeme až na Ottaviano, což je zastávka nejblíže u Vatikánu. Pokud si dovolenou strávenou v Římě dobře naplánujete a Vatikán si necháte na poslední neděli v měsíci. Nebudete platit vstupné do Vatikánských muzeí. Opravdu se nedivte, když budete stát hodinu, než se dostanete do Vatikánských muzeí. 
A zde jsem se opravdu ztratila. Šla jsem normálně pro vodu k pítku, aby jsme měly co pít. Jenže najednou se fronta, která byla dlouhá možná kilometr posunula. A už jsem neviděla nikoho z naší skupiny. Bohužel pokud budete ve frontě předbíhat, může se stát, že vás pošlou až na konec fronty, což jsem opravdu nechtěla, když už jsem byla skoro vevnitř. A tak jsem stála dál ve frontě. Po pár minutách jsem byla u vchodu a u prohlídky tašek. A najednou se vedle mě objevila moje celá skupina. Dokonce jsem byla rychlejší než moje mamka, která se o mě strachovala a několikrát mi volala (což jsem vůbec neslyšela).
A jsme konečně vevnitř. Pokud chcete projít celé muzeum, vyhraňte si na to celý den. Což mi jsme neměly. Já jsem měla jasno. Chci vidět výstavu Egypta a Sixtínskou kapli. V kapli, která je nejposvátnější se nesmí mluvit, fotit a musíte mít zahalená ramena a kolena. 
Ve Vatikánských muzeí jsme byly možná 2-3 hodiny a to jsme prošly možná čtvrtinu. My jsme však chtěly ještě vidět náměstí a baziliku sv. Petra. Což se nám splnilo. Náměstí mi přišlo celkem malé, než je vždycky vidět v televizi. Prošly jsme se v bazilice, viděly jsme zesnulého papeže.
Poté jsme se vydaly k Andělskému hradu a k Andělskému mostu. Na náměstí Pizza Navona jsme si daly opět zmrzlinu. A strávily jsme tu krásné chvíle u vody. Poslední zastávkou byl Pantheon. Nevěřila jsem že je tak velký. Hlavně okulus je velký, a jím jediným proniká světlo dovnitř.

Byly to nádherné 3 dny strávené v Itálii. A ráda bych se tam ještě vrátila.

Vatikán
Vatikánská muzea

Náměstí sv. Petra

Bazilika sv. Petra
Andělský hrad
St. Angelo Bridge
Piazza Navona 
Pantheon

You Might Also Like

0 komentářů

Create your own visited countries map or check out the JavaScript Charts.

Instagram

Odebírej