Věci, které můžete sbírat během cestování

11:24:00

Během cestování nemusíte jen dělat fotky na památku, ale můžete sbírat pár věcí a tím zvěčnit váš výlet nadobro. 
Chodím na výlety už několik let, prakticky od doby kdy jsem poprvé začala chodit. Někdy ve třetí třídě, jsem narazila na pár předmětů, které se daly koupit skoro u každé významné památky, zámku, hradu, rozhledny.... Dnes se dají koupit už u všeho.
V roce 2005 jsem si poprvé koupila turistickou známku. Pokud ji někdo neznáte, tak je to kulatá dřevěná známka, kde je vyřezaný název a číslo památky a památka samotná. 
Dnes už je můžete koupit dohromady v 15 zemích Evropy. Po celé naší republice jich je 2370, 1891 Výročních a 235 Prémiových.
Abych řekla pravdu, tak už je nemám kam dávat a tak jsme před několika lety udělali mapu, kam jme všechny známky přitloukli na své místo a tvoří to krásnou dekoraci.

Také jsem narazila na turistické klíče, které jsou už celkem drahé (cca 50-70 Kč).

Mojí nejoblíbenější sbírkou je turistický deník. Do deníku se sbírají vizitky. Byla to pro mě taková náhrada za turistické známky, které už mě v té době nebavily sbírat. Jedna vizitka stojí 12 Kč. Což je krásná cena. 
Deníky se každý rok aktualizují. Zatím je vizitek přes 4000. Takže můžete sbírat. Navíc do deníku si můžete zaznamenávat, kdy jste tam byli, s kým jaké bylo počasí,.... navíc je zde volné místo pro vlastní poznámky nebo pro razítka.

Určitě znáte magnetky. Prodávají je v každém velkém městě. My je máme na ledničce. A dotvářejí ledničku lépe než by zůstala prázdná a bílá. Magnetky máme např. z Řecka, Švýcarska, Itálie, Francie, Rakouska a od mých kamarádek i z Chorvatska a Austrálie

Myslím, že si každý koupil nějaký pohled a poslal ho někomu z příbuzných. Ovšem pohledy se dají i sbírat.


Máte nějaké další věci, které sbíráte během cestování?

You Might Also Like

7 komentářů

  1. Rozhodně magnetky, ty sháním naprosto všude! Turistické známky mě přestaly bavit jednak kvůli ceně a také kvůli prostoru. Nápad s mapou je ale boží! A pohledy sbírám také, i když je spíš posílám a někdy si pošlu sama sobě :D Nepopsané z výletů raději posílám třeba do světa!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Turistické známky mě taky přestaly bavit, hlavně kvůli tomu, že se blbě skladovaly a taky kvůli ceně.
      Děkuji, na tu mapu jsem pyšná. Většinou mám pohledy od kamarádů z cest.

      Vymazat
    2. S těma pohledama souhlasím. Občas, když narazím na nějaký fakt super kousek, pošlu ho do ciziny svým známým.. :)
      Na čem se ale fakt neshodneme jsou magnetky. Mě ta věc na ledničce (nebo kdekoliv jinde) prostě přijde neskutečně kýčovitá a všude překážející a otravná :D ale to bude asi tím, že naši měli ledničku vždycky totálně plnou magnetkama, fotkama, kravinama největšího kalibru.. Tak asi kvůli tomu mám k tomu takový odpor :D

      Vymazat
  2. je skvělý, že určitý místa a památky nabízí turistům tyhle památeční věci, ale popravdě, ty dřevěný kolečka jsem nikdy neměla ráda :D a co teprve magnetky na ledničku, to je pro mě extra kekel :D když už si něco odnáším na památku, tak jsou to stejně jen a jen fotky a vzpomínky. Ikdyž ten turistický deník taky není špatná věc, jen bych si asi nepořizovala přímo tenhle, ale nějaký si vyrobila podle sebe :)
    (Btw. Ta sbírka na mapě a na nástěnce je neskutečná! :) To jezdíte každý víkend na výlet? :D)
    Michelle B - blog
    Facebook - portfolio :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, ne každému se ty magnetky můžou líbit. Ale pro mě je to takové, že když někdo někam jede, a neví co mi koupit, tak aspoň tu magnetku. I když časem budeme muset vymyslet, kam je dát.
      Mapa je prostě úžasná. Dost lidí jí obdivuje. Nejhorší asi bylo zatloukat tam ty hřebíky. Vlastně už možná 7 let známky nesbírám. Ale dřív taky stály nejvnějš než dnes.

      Vymazat
  3. Tak klíče vidím poprvé, ale moc se mi líbí. Budu se po nich muset podívat v létě, až někam vyrazím. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Super článek!
    Osobně sbírám vizitky, pohledy a potom (jako správný knihomol) záložky. Těch mám zatím jen pár, ale na některých hradech a zámcích je mají :)

    OdpovědětVymazat

Create your own visited countries map or check out the JavaScript Charts.

Instagram

Odebírej